VergelijkMondzorg |Alles over tandartstarieven en tandartsverzekeringen

Tandartspraktijk Krans

Contactgegevens

Tandartspraktijk Krans

Korreweg 2/32
9715AA Groningen
Tel: 050-3129403

VM score: (i) €€/€€€€€ (Tarieven 2024 zijn vastgesteld!)€€€€€

Alle reviews:

beoordelingen zorgkaart 8.9 uit 250 beoordelingen

beoordelingen google 4.5/5 uit 62 beoordelingen

Geef uw beoordeling:
Opmerking:*


Meer tandartspraktijken in Groningen.

Omschrijving van Tandartspraktijk Krans

Deze praktijk heeft medewerkers in de volgende functies werkzaam: Tandarts.

Deze praktijk heeft helaas geen praktijk profiel ingesteld

  • Openingstijden: Tandartspraktijk Krans

    Maandag:
    Dinsdag:
    Woensdag:
    Donderdag:
    Vrijdag:

    Meer informatie

    Deze praktijk heeft nog geen gebruik gemaakt van deze module met het weergeven van zijn medewerkers etc.
  • Verzamelde praktijk en medewerkers beoordelingen

    Wij hebben voor u het internet uitgepluist, u vindt hier de verzamelde reviews van Tandartspraktijk Krans. En daar onder de beoordelingen op VergelijkMondzorg.nl

    Waardering Tandartspraktijk Krans : 8.9 uit 312 verzamelde praktijk beoordelingen.
    Waardering praktijk: 9.0* uit 62 beoordelingen. (*omgerekend uit 5 sterren)
    Waardering praktijk: 8.9 uit 250 beoordelingen.
    Daarnaast zijn er nog 0 medewerkers beoordelingen. En hieronder vindt u 2 VergelijkMondzorg beoordelingen. Meer over medewerkers vindt u hier: beoordelingen medewerkers.

    Zelf een beoordeling schrijven

    Als patiënt van Tandartspraktijk Krans kunt u hier deze praktijk of uw behandelaar beoordelen.
    Voordeel van een beoordeling op VergelijkMondzorg:

    • - Transparant
    • - Interactief
    • - Uw tandarts is op de hoogte gebracht (mits account)
    • - Uw beoordeling wordt ook weer door andere gewaardeerd
    • - De meeste relevante beoordelingen staan bovenaan

    Toelichting beoordelingssysteem

    Beoordelingen worden op waarde bepaald met een duim omhoog (eens met de stelling) of omlaag (oneens) eventueel aangevuld met een commentaar. De praktijkeigenaar heeft eveneens de mogelijkheid te reageren op uw reactie. Daarnaast is er de mogelijkheid door de praktijkhouder een aantal beoordelingen van andere websites te laten zien.

    Beoordelingen en opmerkingen.

    Tandartspraktijk Krans
    Mijn review bestond uit te veel tekens en vandaar dat ik hieronder maar een samenvatting heb neergezet. - Ontving een mail van deze praktijk voor de jaarlijkse controle, terwijl ik helemaal geen patiënt hier was. Gebeld en bleek dat ze het patiëntendossier van mijn oude tandarts hadden overgenomen die 1 jaar geleden is gestopt. Omdat ik toch weer heen moest, maar een afspraak gemaakt, ondanks dat dit niet netjes is en de praktijk op zijn minst de "nieuwe" patiënten hiervan even op de hoogte moet stellen en of ze akkoord hiermee zijn. - Eerste afspraak ging redelijk (Aardige blonde assistente) en na controle en foto's bleek alles goed te zijn. Op mijn achterste kiezen hoekjes minimaal bijgeslepen omdat ze wat scherp waren. toen alles klaar was kon ik gelijk naar de mondhygiënist. Ondanks dat het aardige mensen zijn kreeg ik hierbij al een naar gevoel. Pockets werden gecontroleerd en toen dit klaar was naar mijn zorgverzekering gekeken (Zorg 500). Vervolgens allerlei termen en advies vervolgafspraak en deze 2 afspraken zouden dan bij elkaar 480,00 euro kosten en kostte mij dan "Niets". Kreeg meer een soort van fabrieksgevoel en hoe er zoveel mogelijk geld kon worden verdiend. Toch maar het advies aangenomen en de afspraak gemaakt. - Eenmaal thuis, een uur later, wilde ik iets eten en brak er gelijk een stuk kies af, de kies die iets was bijgeslepen. Enorm vervelend en de volgende dag gebeld en uitgelegd. Daarbij duidelijk aangegeven dat ik enorm tegen deze afspraak op zag, omdat ik al jaren kamp met een zware angst stoornis. De telefoniste had alles genoteerd en er zou rekening mee worden gehouden (Overigens was dit al bekend bij mijn vorige tandarts). - Twee dagen later naar de afspraak gegaan en werd ik opgeroepen naar een andere behandelkamer met 2 vrouwen. Er niet voorgesteld of een handgegeven, ondanks dat ik nieuw was in deze praktijk en ze nog niet eerder had gezien. Ze maakte een gebaar dat ik kon gaan zitten. Even getwijfeld en toen toch maar zelf naar ze toe gelopen om een hand te geven en even voor te stellen. Ook al maakte mij dit toen natuurlijk niet meer gerust. Ik ben gaan zitten en vertelde dat ik er enorm tegenop zat en waarom. Als enige antwoord kreeg ik "Ja ik zit liever ook aan deze kant van de stoel". Niet erg geruststellend en daardoor liep bij mij de angst / benauwdheid alleen maar meer op. Als eerst werd er een groot plastic ding in mijn mond geplaatst, wat mijn mond dan openhoudt en waarschijnlijk zodat er genoeg ruimte is. Enorm vervelend ding natuurlijk en ik kreeg het daardoor nog benauwder. Er werd helemaal niks verteld over wat er nu precies aan de hand was (Kies zelf of vulling etc.) en wat ze aan het doen was. Ik was al die tijd in de veronderstelling dat ze de tandarts was, maar na 5 minuten zei ze dat de tandarts zo zou komen en de boel verder zou gaan doen. Ik was verbaasd en nu pas begreep ik dat ze een assistent was, maar vroeg toen ook maar zelf wat er precies aan de hand was en wat er zou gaan gebeuren. Pas toen vertelde ze dat het een stuk was van een vulling en de tandarts dit dan zou gaan herstellen. - Enkele minuten later kwam de tandarts inderdaad binnen via een tussendeur. Blijkbaar werkt deze praktijk zo dat de assistenten het meeste werk doen en de tandarts alleen de werkzaamheden uitvoert welke alleen hij mag doen en hij dus zo van kamer naar kamer rent. Naar mijn inziens niet de meest zorgvriendelijke oplossing voor patiënten. De tandarts ging bezig met het herstel, echter ik had het inmiddels zo benauwd gekregen dat het zwart voor mijn ogen werd en ik met moeite vroeg of ik even kon gaan zitten. De assistent zei toen op een hele harde nare manier NEE. Ik zei toen sorry ik moet echt even zitten en ben rechtop gaan zitten. De tandarts zei toen oh je trilt helemaal. Vervolgens kwam het meest vervelende en dat is dat ze mij daar minuten zo hebben laten zitten met dat ding in mijn mond. Al die tijd probeerde ik minimaal 10 keer een zin te beginnen om duidelijk te maken wat er aan de hand was, maar door dat plastic ding in mijn mond kon ik uiteraard niet praten en mezelf goed verstaanbaar maken. Ik heb tussendoor ook meerdere malen dat duidelijk te maken en nog enigszins verstaanbaar gezegd dat ik zo niet kon praten Er werd echter helemaal niks gedaan en het voelde alsof ik aan mijn lot werd overgelaten, wat alleen maar een nog ergere angstaanval veroorzaakte. Na enkele minuten zei de tandarts eindelijk ik haal dat ding er wel even uit, wat letterlijk nog geen 2 seconden duurde. Blijkbaar waren de 2 seconden van eruit en 2 seconden van er weer in teveel extra tijd voor de geplande behandeling en doen ze dit liever niet, ook al zit je daar te trillen en telkens zien dat je iets probeert te zeggen. Ik heb toen nogmaals uitgelegd wat er aan de hand was en dat ik dit ook tegen de telefoniste had gezegd en ook toen ik in de stoel plaatsnam. Daarnaast dat dit ook bij mijn vorige tandarts bekend was. De reactie van de tandarts was dat ik het maar over me heen moest laten komen. totaal niet gepast vind ik en dat je van een tandarts wel een andere reactie mag verwachten, zeker iemand die vaker met angstige patiënten werkt. Als het zo makkelijk was, dan bestond dit probleem niet. Er is nog wel gezegd wat er gedaan kon worden om verder te gaan met de behandeling, echter is dit moeilijk te zeggen omdat er vrij weinig gedaan kan worden op zo'n moment. Ik heb toen gezegd dat ik wel weer ging liggen om het af te laten maken. Voor elk ander persoon die geen angst stoornis heeft zal dit niet misschien niet meer dan vervelend zijn, maar voor mij was het echt een traumatische ervaring. - Nadat de tandarts klaar was is hij weer naar een andere kamer gegaan zonder ook maar 1 woord te zetten. Nu achteraf erover nagedacht te hebben vind ik dit zo niet kunnen en je eigen praktijk toch elke patiënt op zijn minst even gedag zegt of dat hij klaar is, maar zeker iets zegt nadat een dergelijk gebeuren zich heeft voorgedaan. De assistente heeft vervolgens de laatste dingen afgemaakt. Toen ik eenmaal stond heb ik nog mijn excuses aangeboden voor de angstaanval, omdat ik me toch enorm bezwaard voelde dat dit was gebeurd. Ook nu achteraf denkende was dit natuurlijk totaal niet nodig en misschien wel andersom op zijn plaats geweest. Mijn advies; Al met al begon het al met het feit dat je wordt toegevoegd aan een praktijk zonder hiervan op de hoogte te worden gesteld. De afspraak bij de mondhygiënist leek al een soort van fabriek te zijn en alles zo passend te maken dat de factuur net binnen de zorgverzekering valt en je dan als patiënt maar akkoord gaat. Wanneer bij een volgende afspraak dan de tandarts eindelijk zelf komt en je niet even mag zitten van een assistent, wat op een onvriendelijke manier wordt duidelijk gemaakt, je vervolgens toch even gaat zitten en daar trillend zit en ze je dan zo laten zitten in een stoel terwijl je niet eens kan praten en dat duidelijk probeert te maken, heeft deze hele praktijk naar mijns inziens het oog verloren waar het om gaat en dat is (Mond)zorgverlening. Het gaat de tandarts daar blijkbaar alleen maar om zoveel mogelijk geld verdienen, ook al gaat dit ten kostte van de (Persoonlijke) zorg. Wanneer een assistent dan blijkbaar ook niet wordt geïnstrueerd om even netjes een hand te geven, maar vooral uitleg over wat er aan de hand is en gedaan moet worden, en dan op een nare manier NEE zegt als je even wil gaan zitten, lijkt mij het duidelijk. Mocht je een nieuwe tandartspraktijk zoeken, dan kan je echt beter deze kan overslaan en even verder zoeken. Dat is precies wat ik nu ook ga doen.

    Commentaar type
    Positief    Neutraal    Negatief

    Tandartspraktijk Krans
    Erg goede behandeling voor mijn zoon van 5 jaar. Complimenten voor de leuke wijze hoe jullie met kinderen omgaan

    Commentaar type
    Positief    Neutraal    Negatief

    Beoordeling toevoegen?

    Gebruik dan het onderstaand formulier, wilt u echter een reactie geven op een eerdere opmerkingen, gebruik dan de "reactie-knop" bij de opmerking.





    Positief    Neutraal    Negatief



  • Tandartstarieven en techniekkosten: Tandartspraktijk Krans

    De tandartstarieven zijn door de overheid bepaald. Toch kunnen er prijs verschillen zijn bij dezelfde (soort) behandeling, door het gebruik van verschillende materialen en/of technieken. De kosten van een tandheelkundige behandeling bestaan uit een honorarium voor de tandartspraktijk en de techniekkosten van het product. Het laatste is afhankelijk van de gebruikte materialen, methodes en de leverancier (tandtechnische laboratoria). Vraag daarom altijd om een kosten begroting om vooraf inzicht te krijgen in de kosten van uw behandeling.
    De indicatie van techniekkosten 2024 zijn bekend van deze praktijk, let op dit zijn niet de totale kosten van de behandeling! De tarieven dienen ter indicatie en kunnen geen rechten aan worden ontleend.
    CodePrestatieTariefMateriaal of techniekkosten omschrijvingTechniekkostenOpmerking praktijkVM Toelichting

    De actuele tandartstarieven vindt u hier: Tandartstarieven